torstai 18. tammikuuta 2018

Lähtökuopassa.

Tervehdys!


Nyt täytyy heti myöntää, etten ole koskaan pitänyt blogia. En ole koskaan haaveilutkaan blogin kirjoittamisesta. (no ehkä salaisesti, mutta sitä ei myönnetä, koska jokaisella saa olla omia pieniä unelmia, joita ei kerro kenellekään).

Sen sijaan olen ollut aina innokas blogien lukija. Minusta on ollut mukava seurata tiettyjä blogeja ja lukea kirjoittajan ajatuksia. Olen myös tykännyt eri huumoriblogeista. Mielestäni blogin kirjoittaminen tai lukeminen ei saisi olla tylsää, mutta voi olla että minun huumorinkukkani ei pahemmin kuki ja tämä blogi on hyvin vakavahenkinen..

No koska tunnustin tämän olevan ensi väkerrykseni, niin osa teistä voi ihan huoletta lopettaa lukemisen ;) Yritän myös välttää törkeimpiä kirjoitusvirheitä, koska en itsekään kestä niitä.. Mutta koska kukaan ei oikolue tätä, niin kirjoitukseni sisältää aivan varmasti seuraavia kirjoitusvirheitä: väärä lauserakenne ja liikaa -kin-päätteitä. (Sori kirjallisuudenopiskelijoille)

Okei, okei. Osa lukijoista karsiutui uudelleen.. Luulen, että tässä vaiheessa blogiani lukee enää vain äitini, mutta on sekin jotain :) Mutta nyt itse asiaan!

Tämä blogi tulee olemaan omien ajatusteni matkablogi - - - en osaa vielä sanoa kuinka säännöllisesti tätä kirjoitan, mutta toivottavasti suon aina hetken aikaa itselleni ja jään täällä kuulumisiani. Ainakin kerran viikossa. Ajattelin valita blogin, koska halusin kokeilla jotain uutta. Tämän avulla myös useampi lukija pääsee seuraamaan matkaani.

Mutta matkablogi! Minne minä matkustan? Tähän voisin todeta ympäri pyöreästi että elämä on matka, mutta kyllä minä olen ihan fyysisesti siirtymässä "vanhalta mantereelta uudelle". Olen matkalla Etiopian pääkaupunkiin "Addikseen" eli Addis Abebaan. Aamulla kolistelin viimeisen kerran Helsingin maan kamaralla ja nyt olen Frankfurtin lentokentällä. Tämän päiväinen matka on tosin kestänyt, koska kiitos joko Lumin ja Pyryn tai lumipyryn. Lento pääsi lähtemään yli puoli tuntia myöhässä ja vaikka kuinka alakoulun kultamitalistihiihtäjänä (kerran voitin) yritin Frankfurtissa suksia kohti Addiksen lentoporttia, en harmikseni ehtinyt koneeseen.

Olen siis viettänyt viimeiset 12 tuntia täällä lentokentällä tehden rästihommia ja ostellessa lentokentän apteekista lisää ripuli- ja särkylääkettä. Selvitin myös oman matkalaukkuni kohtalon. Se on tämän hetkisen tiedon mukaan kadonnut jo Helsingissä, joten onnekseni minun ei tarvitse miettiä, joko se rakas turkoosi laukkuni odottaa mua Addiksessa. Laukkuni on ilmeisesti päättänyt, ettei lähdekään reissuun. No onneksi minulla on varavaatteita mukana rakkaassa keltaisessa "Jack Wolfskin"-selkärepussani (Ei ole maksettu mainos).

Tässä odottelen boardingin aloitusta, eli sitä että koneeseen saisi nyt nousta. Lennon Ethiopian airlines-lentoyhtiöllä, mikä tekee ilmeisesti yhteistyötä Lufthansan lentoyhtiön kanssa. Nimittäin myöhästyin Lufthansan lennolta ja minut neuvottiin ottamaan yhteyttä Etiopialaiseen lentoyhtiöön.
Kone on valtava. Olen matkustanut ennenkin yölennolla ja se on ihan mukavaa. Nukun hyvin lähes missä vaan joten en usko, että ensi yöstä tulisi vaikea. Edellisenä yönä en tosin ole nukkunut kuin muutaman tunnin, koska minun piti olla lentokentällä jo kello 5.

No mutta. Tämä on ensimmäinen postaus. Tästä on hyvä jatkaa :)