maanantai 23. huhtikuuta 2018

Lepoa

Reissussa rähjääntyy, sanotaan. Itse olen onneksi pysynyt aika terveenä tämän ulkomailla olon aikana. Perusflunssaa olen potenut pari kertaa ja pahin koettelemus on tähän mennessä ollut sormenpään tikkaaminen.

Ne, jotka ovat matkustelleet ulkomailla, ovat päässeet varmasti kärsimään erilaisista  mahavaivoista. En ole itsekään päässyt välttämään niitä. Teräsmahaiset selviävät tosin pahemmista ripuleista.

Itse oon viettänyt tänään lepopäivää. Kuumetta ei ole onneksi! Maha meni eilen illalla täysin veteläksi ja oksensin myös mahalaukun tyhjäksi. Tänään ruoka on pysynyt muuten sisällä, paitsi maha on löysällä.

Näistä mahataudeista ei voi koskaan täysin välttyä. Täkäläinen bakteerikanta on niin erilainen kuin kotimaan vastaava ja maha reagoi uuteen omalla tavallaan. Minulla ei ole tähän vaivaan muuta lääkettä kuin precosaa - se on jotain maitohappobakteerin ja hiivan tyyppistä lääkettä, joka on hyväksi mahalle.

Apteekissa minulle ei suositeltu imodiumia, koska se kovettaisi turhaan vatsan. Ajattelen itsekin että elimistö yrittää ripulilla ja oksennuksella päästä eroon haitallisista bakteereista tai muista pöpöistä. Mahan kovettama lääke vain viivästyttäisi bakteerin ulossaantia.

Toivotaan että huomenna vointini olisi jo parempi! Hyvää yötä!