maanantai 19. maaliskuuta 2018

Liskon kakkaa

Ensinnäkin haluan sanoa että olen eläinrakasihminen. Ymmärrän että kaikki eläimet ovat Luojan luomia ja eläimet on osa luomakuntaa. No, kuitenkin.

Tansaniassa elelee sellaisia selkärangattomia, matelijoita sekä nelijalkaisia, joita ei koto-Suomessa näe muutoin kuin näköradion kautta. Myös tässä asunnossa asuu minun ja u:n lisäksi muita kuin me. . Nimittäin muurahaisia, torakoita ja liskoja. Minun vessassa asuu lisko. En ole nähnyt sitä kertaakaan.. mutta olen siivonnut sen kakkoja pois lattialta.

Lisko on sinänsä vaaraton ja harmiton kämppäkaveri että se ei pureskele tavaroita rikki. Jokapäiväinen pikkukakkojen siivoaminen milloin mistäkin on vähän turhauttavaa. Mietin saisinko liskon kakkaamaan vessanpönttöön. Luulen että en. Kakkojen siivous jatkuu.

Pihalla olevaa roskista käy möyhentämästä liskoa isompi otus. Ilmeisesti joko rotta tai mangusti. Joka aamu roskis on ihan räjähdyksen jäljiltä. Onneksi kyseinen otus pysyy ulkona.

Olemme lähdössä ryhmämatkalle safarille Serengetin kansallispuistoon. Reissu on reilun viikon päästä. Siellä näen lisää tansanialaisia elämiä ja ne eläimet ovat varmasti vielä isompia kuin mangstit. No ehkä näen niitä eläimiä, ehkä en. Minua nimittäin innostuttaa jo se että pääsen safarille. Eli vaikka eläimillä olisi muuta tekemistä kuin olla turistien ihmeteltävänä (toivottavasti onkin, aika tylsä olla tuijoteltavana koko päivän) niin reissu ei menisi mielestäni hukkaan. Serengetiin pääseminen on jo itsestään todella iso juttu minulle!

Tiistaina minulla on luvassa raamattukoululla olemista ja opettamista koko aamupäiväksi. Mukavaa :)